fredag 12 september 2008

Lars Winnerbäck 15/8-08

Det är ett tag sen det här var, men jag har som sagt inte kunnat lägga ut dom förrän nu.

Jag och Emelie tänkte att vi skulle vara där i tid, typ två timmar innan insläpp. När vi kom dit var det typ bara 40-50 personer i kön. Det var lite tråkigt, men vi hade i alla matsäck med oss. Det började nästan att regna på en gång vi satte oss ner på Emelies vattentäta filt. Det var lite tråkigt, men hon hade med sig en sån där "plastjacka", och den hade vi över oss.

Vi blev i alla fall insläppta ungefär klockan 17:00, som var planerat.





De som började var Cissi och Nour och Maud Lindström. Maud dög väl, men Cissi och Nour var bland det töntigaste jag har hört. Det var riktigt dåligt. Sen var det Emil Jenssen, han var rätt bra faktiskt. Även fast han hade rosa byxor på sig. Hehe.

Efter honom var det Sofia Karlsson. Hon var i alla fall bra. Många bra låtar.


Sen kom Miss Li. Hon är så jäkla bra att titta på live. Springer runt och är glad.
Sen kom han, den alla hade väntat på, Lars Winnerbäck. Det är så svårt att komma ihåg allt, men jag kommer ihåg att Tvivel, Söndermarken, Strimmor och Hjärterdams sista sång var dom bästa.

Jag var lite besviken först att dom inte hade spelat Hjärterdams sista sång, men så kommer han ut själv en sista gång och avslutar med den. Då var kvällen fullbordad.







Det var den bästa Winnerbäck-konserten som jag har varit på.

1 kommentar:

Emelie sa...

Ja den var faktiskt fantastisk!

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek