onsdag 22 augusti 2012

Vart har mina bilder tagit vägen?

Nu har det varit ett väldigt långt uppehåll här på bloggen och det har hänt en massa saker i mitt liv, men det börjar komma i ordning igen nu. Jag har börjat jobba på en skola och det är först och främst ett vikariat fram till jul.

Sommaren har bestått av alldeles för lite träning så jag är väldigt taggad på att komma igång ordentligt igen och komma i den form jag hade innan. Jag har även börjat spela bandy igen, efter ca 10 års uppehåll och i måndags hade vi första isträningen. Jag var faktiskt ganska nervös ett tag innan och tänkte några gånger vad det var jag egentligen har gett mig in på, men jag tänkte att det kan ju inte gå annat än dåligt så det var bara att köra. Det var i alla fall sjukt roligt och det känns som att jag har gjort rätt val. Självklart finns det mycket jag behöver träna på och det är tur att det är ungefär tre månader kvar tills seriepremiären.

Idag körde långa intervaller på träningen. 640 m x 4+4. Vi sprang alltså först fyra varv med en minuts vila mellan varje varv och efter de fyra första varven fem minuters vila och sen fyra varv till med en minuts vila. Långa intervaller är absolut det jobbigaste att träna och speciellt när benen är ganska trötta efter första bandyträningen. Nu ligger jag i soffan och kan knappt lyfta benen och hoppas på att dom inte blir värre till imorgon eftersom klassrummet jag jobbar i ligger en trappa upp. 

Alla mina bilder på bloggen har försvunnit och jag vet inte varför. Jag orkar nog inte hålla på och fixa fram dom igen heller, så det får nog vara så här. Jag kommer nog inte skriva varje dag men nån gång i veckan ska jag försöka få till nåt inlägg.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek