söndag 14 april 2013

Laktosintolerant?

Efter fitnessfighten har min mage blivit helt uppblåst och spänd efter att jag ätit ibland, men jag förstod inte varför. En gång tänkte jag på det och det var efter att jag druckit en proteinshake. Magen blev hård och uppsvälld och jag fick jätteont. Det blev även likadant dagen efter. Efter det började jag tänka på vad jag äter och känna efter hur det kändes efter jag ätit färdigt och jag har kommit fram till att jag blivit känslig mot laktos. Jag har fått ont i magen efter att jag ätit; keso, nån vaniljsås, yoghurt, kvarg, whey proteinpulver (kanske nåt mer också).  Så jag får väl testa och vara utan det ett tag nu. I morse åt jag laktosfri yoghurt och laktosfri kvarg och idag har magen mått bra, väldigt skönt faktiskt. Det som är jobbigt med det är är att det blir lite dyrare...


Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek