söndag 10 augusti 2008

Kantareller och karnevalståg

Idag klev vi upp vid tio, åt frukost och sen gick vi ut och gick en sväng i skogen. Jag gick och tänkte på att det såg ut som att det skulle kunna växa kantareller där. Helt plötsligt så ser jag någonting gult, kantareller! Det är ju så sjukt gott. Synd att det inte fanns så jättemycket, men det var i alla fall lagom till mig.


Klockan tre var det karnevalståget, som är varje år när det är Stormässan. Jag har aldrig sett det förut, men det var väl inte så jättespeciellt. Lite roligt var det i alla fall. När det var slut blev det fika. Niklas faster, Inga-Greta fyllde år. Efter det åkte vi hem.


När vi kom hem stekte jag mina kantareller och åt dom på macka. Mycket gott!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek