tisdag 3 november 2009

Judo

Igår hade vi föreläsning, qi-gong och dans. Qi-gong kändes rätt töntigt, vilket kan ha berott på ledaren vi hade. "...och så böjer vi oss ner och tar upp vatten åt fåglarna", "tänk att det är molnigt och att du kan skjuta undan molnen" osv. Det som var bra var avslappningen, det var riktigt skönt. På dansen dansade vi street. Det var det roligaste danspasset hittills.

Vi slutade 16:45 igår och då hinner jag inte med 16:56-tåget. Träningen börjar 18:30 och om jag åker 18:05-tåget kommer jag fram 18:30. Cyklade snabbt hem och Niklas fick slänga ner klubbor, bilnyckel och mackor från balkongen och sen vidare till träningen.

Idag började vi med VFU-seminarium och efter det hade vi gymnastik, bom och barr. Såna grejer är inte riktigt mina grejer. Det är rätt roligt, fast sjukt jobbigt för armarna. Det känns verkligen att man (jag) inte har några armmuskler. Efter lunchen hade vi judo i tre timmar. Det var faktiskt sjukt roligt. Vi fick lära oss några grepp och kast, men det roligaste var ändå själva kampen. Sjukt jobbigt, men kul. Jag skulle nästan vilja träna nånting sånt här för att få upp lite smidighet och styrka men det skulle jag aldrig hinna. Inte just nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek