fredag 26 februari 2010

Tidig morgon

I morse klev jag upp 05:45, tidigt. Vi hade "tillämpad anatomi, övre extremiteter" idag. Det var i alla fall värt att gå på lektionen. Det känns som att jag lärde mig rätt mycket. Vi har ett häfte med en massa olika uppgifter, t.ex. att vi ska hitta fästen för olika muskler och hitta olika skelettdelar på sig själv och andra. Vi hade även en "docka", alltså ett skelett, som vi fick kolla på så man såg hur delarna sitter. Det är i alla fall väldigt intressant och det är något jag verkligen vill lära mig. Det tror jag är en stor fördel!

Idag var tredje dagen för armhävningarna och jag tycker att det går framåt. Idag gjorde jag 11+15+9+9 och på sista när man ska göra max, klarade jag 20. Alltså 64 armhävningar. Jag tror nog att jag nästan skulle kunna klara 30 om jag inte har gjort några innan.

Imorgon är det match!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek