söndag 16 maj 2010

Löpning och cykling

Idag har jag också gjort en massa bra saker. Det första jag gjorde var att fixa brödet som jag började baka igår (se inlägget före), åt frukost, kollade runt lite på internet sen började jag skriva lite och leta bra referenser till våran kursplan. När jag inte orkade göra det längre stack jag jag ut och sprang, 4,7 km på 29 minuter och 20 sekunder. Det var meningen att jag skulle springa ganska lugnt och det tyckte jag att jag gjorde, men när jag kollade m/km hade jag sprungit 6,14 min/km och det är ganska snabbt för att vara jag. Jag har fått gratis medlemskap på motimate.se i 10 dagar och där har satt upp som målsättning att klara 1 mil på 60 minuter. De sätter då upp ett program som jag ska följa och idag var första passet. Idag var det alltså "lätt jogg 20 minuter", men jag tycker att 20 minuter är lite kort så jag sprang längre. Efter löpning diskade jag och sen började jag plugga lite anatomi.

Nyss kom jag och Niklas hem från en cykeltur på 1,3 mil. Det var skönt, men rätt jobbigt eftersom jag inte har så mycket luft i mina däck och så funkar inte alla växlar. Dags att köpa en ny cykel kanske?

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek