tisdag 19 februari 2013

Klagoinlägg

Den här vintern har verkligen varit upp och ner för mig. Letat lägenhet som en tok och fick tag på en lägenhet samma vecka som vi var tvungna att flytta. Det var/är en korttidslägenhet som vi får bo i två månader. Men samma vecka blev det även klart att vi fick köpa en lägenhet, vilket är väldigt, väldigt skönt. Nu har vi bott i korttidslägenheten i drygt två veckor och jag längtar väldigt mycket tills vi får flytta till den "riktiga" lägenheten, och det är mindre än två veckor kvar nu. 1 mars får vi nycklarna. Perfekt, för då är det sportlov och då är jag ledig hela veckan.

Köket i nya lägenheten

Träningen är en annan sak som inte varit speciellt bra den här vintern. Det började med att jag gjorde illa foten och kunde inte träna ordentligt på två månader. Det blev mest gym och sedan långsamma promenader. När jag väl kan börja träna igen kommer allt det här med lägenheten och allt vad träning kallas hade inte så stor betydelse. Det är verkligen bland det värsta jag varit med om i mitt liv, att inte veta vart man ska ta vägen. Jag hoppas att alla slipper uppleva det någon gång. När allt löst sig med lägenheten blev jag sjuk istället. Ont i halsen, ont i huvudet, snorig, hosta osv. Har känt mig någorlunda frisk i helgen och tränade igår. Idag när jag ställde mig upp och skulle gå ut och gå en sväng fick jag ont i magen och blev lite illamående och det  har suttit i sedan klockan tolv ungefär. Jag åt frukost vid halv tio idag och jag åt igen klockan tre och det händer aldrig. Jag är hungrig max tre timmar efter att jag ätit nåt. Det känns som när jag hade magkatarr sist och det är väl kanske inte så konstigt om det skulle vara så att jag har fått det igen... Jag vill bara komma igång och träna ordentligt igen. Sen får jag så dåligt samvete över att jag inte är på bandyträningarna. Jag brukar typ aldrig missa någon träning och jag brukar typ aldrig vara sjuk heller. Är ganska säker på att det hänger ihop med att jag inte tränat som jag gjorde tidigare.

1 mars är det även start för fitnessfighten, som jag har anmält mig till. Då hoppas jag att jag ska kunna komma igång med bloggandet igen.

Det här blev ett riktigt klagoinlägg, men jag ville bara skriva av mig lite grann och nu har jag gjort det och hoppas på att slippa göra det igen på länge.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek