tisdag 3 mars 2009

Löpning

Idag hade vi en lektion som ingen, från början, visste vad den skulle handla om. Det var löpning i olika former. Först fick vi gå ihop tre och tre och så skulle en ha ögonbindel och de andra två skulle stå på varsin sida och hålla armkrok. Sen skulle dom springa runt med den med ögonbindel och det var skitläskigt att inte se vart man springer. Det sprang ju liksom runt hur många som helst i salen och man hörde bara en massa ljud. Efter det skulle vi gå ihop två och två och så var det en bana man skulle springa. Den ena skulle starta typ två sekunder före den andra och så skulle den försöka jaga ikapp den första.

Vissa saker vi gör låter kanske lite töntiga, men gör trots allt det gör för att få idéer tills vi blir klara och till VFU:n.

Efter vi hade sprungit det där fick vi springa 30 meter och ta tid. Jag sprang typ långsammast av alla, men jag förbättrade i alla fall min tid varje gång (vi hade tre försök). När vi var klara med det fick vi sätta på oss pulsklockor och springa så att vi hade en puls på 80% av maxpulsen i 20 minuter. Det var rätt skönt att springa i det tempot. Jag ska nog skaffa mig en pulsklocka, då kommer jag kunna springa bättre än vad jag har gjort hittills. Jag tror att det blir roligare att springa då också, för då ser man lättare om man förbättrar sig.

Imorgon ska jag och Niklas åka skidor i Örebro, eller det ligger typ två mil utanför. Storstenshöjden heter det. Fast först blir det upp och tvätta klockan sju...


Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek