lördag 22 augusti 2009

Varvkronan

Idag har det varit en hård dag. Vi hade samling vid sporthallen klockan tolv. Halv ett började vi spela en minimixcup. Mitt lag vann! Det tog typ en timme. Vid två började vi springa "varvkronan". Man ska alltså fixa sponsorer till sig själv per varv (varje varv är ca 300 meter). Jag hade bara mamma, men jag fick i alla fall ihop 93 kr. Man springer i en timme och jag sprang 31 varv. Efter ca tjugo minuter tänkte jag "hur ska jag orka det här?", efter typ en halvtimme började jag få ont/kramp i baksidan av låren men jag fortsatte och sprang hela vägen.

När vi hade sprungit klart gick vi in och kollade på herrarnas match och sen hade våra tränare fixat en tipspromenad till vårt lag och så grillade vi korv.

Nu är jag hemma och är trött. Måste duscha också. Men det är inte så bråttom med det eftersom det är ca fyra timmar sen jag hade velat göra det.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek