tisdag 15 september 2009

En rätt bra dag

Planeringen av mångkampsgrenarna gick bra och labben också. Vi gjorde ett "Åstrandstest" som går ut på att mäta syreupptagningsförmågan. Man ska cykla i sex minuter och varje minut kollar man vad pulsen ligger på. Sen tar man ut medelvärdet på dom två sista resultaten. För att sedan veta vad syreupptagningsförmågan (liter/minut) är kollar man i en tabell på den medelpulsen man hade.

Det är lite krångligt att förklara. Det finns ett till värde man kan ta ut också, men jag orkar inte förklara det. Jag vet inte ens om jag förstår det jag har skrivit själv.

Jag hann med ett tidigare tåg idag och det var väldigt skönt. Jag kom hem halv fyra istället för halv fem. Efter maten började jag plugga på fysiologin och det var faktiskt rätt roligt. Det som är mindre roligt är att läsa i boken som är på engelska, men det känns som det kommer gå att lära sig i alla fall.


Nu är jag hungrig igen, jag är alltid hungrig. Jobbigt.

Imorgon är jag ledig och då blir det antagligen mer plugg!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek