tisdag 22 september 2009

Simning och seminarium

Idag har vi haft simning igen och det sjukt mycket bättre den här gången än förra gången. Stewe tyckte till och med att mitt crawl såg bra ut och att jag bara skulle behöva träna lite till så skulle det gå bra. Bröstsimmet vet jag inte riktigt, men dom som kollade på mig sa att det såg bra ut i alla fall. Det vi ska kunna på simningen är:

  • 1000 m varav 200 meter ryggsim
  • Start i vattnet för 25 meter simning med livboj följt av upptagning av livräddningsdocka från 2,5 meters djup som föregås av 5 meters längddykning, följt av 25 meters bogsering av kamrat i livboj. Maxtid: 1 min 50 sek
  • Redogöra för mun till munandning, larmrutiner samt visa stabilt sidoläge
  • Simning 100 meter valfritt sätt följt av 50 meter simning med livboj, följt av 50 meter bogsering av jämstor person i livboj. Maxtid: 8 minuter
  • Upptagning av person från bassängkant, brygga eller strand
Det andra livräddningsprovet kommer nog bli sjukt jobbigt. Åtta minuter känns som det är rätt kort tid..

Vi ska även simma 50 meter crawl och 50 meter bröstsim, instruktivt.

När vi har klarat det här blir vi simlärarassistenter, det kan nog vara roligt som sommarjobb.


Efter simningen hade vi seminarium och det känns som att det klarnade lite mer inom fysiologin.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det är helt lugnt. Det går mycket fortare i vatten än man tror. Det där kommer alla och särskilt du att klara galant.

Unknown sa...

Tack! Man kan ju i alla fall hoppas..

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek