måndag 7 juli 2008

Myror

Narnia var bra tycker jag. Jag höll nästan på att somna efter en halvtimme ungefär. Jag var hur trött som helst eftersom jag inte hade sovit så mycket under natten, plus att jag hade jobbat. Efter filmen gick vi på Amore och åt, gott. Klockan nio stängde dom och då blev vi typ utslängda. Töntigt. Sen åkte jag och Emelie hem till mig och tittade på film. Vi tittade på Scream 2 . Jag kan inte påstå att den är speciellt bra. Allt är ganska förutsägbart. Det är typ alla skräckfilmer. Jag förstår mig inte riktigt på dom. När den var slut kollade vi runt lite på Canal+ och där var Linas kvällsbok. Den är faktiskt riktigt rolig.

Idag kom mamma och hämtade mig och John vid halv tolv, för vi skulle åka till stugan. Där har jag hjälpt mamma att spika på ny papp på taket på lillstugan. Det var så jäkla varmt där, jag var tvungen att sitta på en dyna och även ha fötterna på den. Annars skulle jag har fått brännsår. Jag har i alla fall fått skavsår i handen av hammaren.

Mamma kom på att vi skulle såga bort en stubbe som har stått där länge, så John tog fram motorsågen och fixade den. När han hade sågat en bit i stubben så vällde det ut myror från den. Det var verkligen hur mycket som helst. Då kom jag att tänka på när jag, mamma och John var på Västra berget när jag var liten. Då går man upp för en trappa för att komma högst upp och bredvid trappan fanns en myrstack. Där gick jag och stannade precis i den och stod där ett tag. Jag hade myror på hela kroppen. Det var inte så roligt. Mamma sa att jag hade skrikit hur mycket som helst. När jag kom hem kommer jag ihåg att jag såg myror överallt, även fast det inte var några.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek