torsdag 10 juli 2008

Antagningsbesked 1

Dagarna i stugan har varit sköna och roliga. Det var tråkigt att det var dåligt väder igår bara, när mamma fyllde år. Det har varit god mat och god tårta. Igår var även mormor där en stund. Efter ett tag skulle hon hem, vilket inte går. Det är ungefär en mil in till stan. Jag har bilder på kameran, men jag vet inte vart sladden är igen. Vi hämtade även mormors syster, Karin, i stan så att hon fick komma ut till stugan också. Jag har lite bilder från de här två dagarna, men jag vet inte vart sladden är igen. Jag blir tokig. Den blev säkert kvar i stugan.

Idag har jag inte gjort något speciellt. Jag har åkt runt lite med mamma och Lena på stan och så. Sen hamnade jag till slut hemma hos Niklas. Då satte jag mig vid datorn och gick in på studera.nu. Antagningsbeskedet var klart. Jag ligger som 25:e reserv på betygen och som 13:e på högskoleprovet på GIH och jag kom in på Örebro universitet. Nu får jag vänta ungefär en månad till tills jag får veta säkert. På ett sätt vore det skönt att bo i Stockholm och på ett annat sätt i Örebro. I Örebro får jag bo helt själv, jag känner ingen alls. Det är lite intressant och så. I Stockholm är antagligen skolan lite bättre och jag känner några stycken. Det blir antagligen bra vilken skola jag än hamnar på, det blir nog vad jag gör det till.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek