tisdag 1 juli 2008

Järvzoo

Idag har jag, Niklas, Oskar och Åsa varit till Järvzoo. Det började som vanligt med att Niklas kommer på att vi ska göra något precis i sista minuten innan vi ska åka. Den här gången var det att vi skulle bränna en skiva. Det blev inte så jättesent ändå. Vi åkte i alla fall ungefär 9:15 och hämtade upp Oskar och Åsa vid tågstationen i Bollnäs vid 9:45. Sen bar det iväg till Järvzoo.

Det har varit väldigt roligt. Vi såg inte riktigt alla djur, t.ex. räv och järv, men de flesta var ute. Björnarna var nog roligast. Det var fyra ganska små ungar som var väldigt busig, även mamma var det. De sprang runt och härjade.Precis innan vi skulle gå därifrån klättrade tre av ungarna upp i samma träd, högst upp. Vet inte hur dom tog sig ner sen.


När vi fikade var det en massa, eller ja, två-tre stycken, ekorrar som sprang runt och var nästan tama. De sprang upp på borden och var nästan inte alls rädda. Dom är så söta. :)


Det var i alla fall ganska skönt väder. Lite varmare hade det kunnat få vara. Det regnade inte i alla fall.






Imorgon ska jag klippa mig. Jag vet inte hur. Jag vill prova något nytt för en gångs skull. Det har jag sagt så många gånger men jag har inte vågat. Någon gång måste bli den första. Jag funderar på att klippa mig ganska kort, men jag vet inte på vilket sätt eller nånting. Jag har en bild på en frisyr som jag tycker är skitsnyggt, men frågan är om jag passar i det. Jaja, vi får se hur det blir.

Nu är det Allsång på Skansen och sen Morden i Midsomer.

1 kommentar:

Niklas sa...

Vad bra alla bilder ser ut! Inte alls så halvsuddiga och så som dom blir på helskärm. Självklart, men ändå. =) Den på ekorren är riktigt bra.

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek