torsdag 7 juli 2011

Intervaller

Idag har jag hunnit med mycket. Klev upp strax före åtta, gick ner och hängde tvätt och satte igång två nya maskiner. Sen blev det en morgonpromenad på ca 30 minuter. Inte så långt, men det går så sakta att gå nu så det blir lite långtråkigt. Efter det blev det frukost och sen städning. Det har även blivit ett pass på gymmet. Jag tvekade mycket om jag skulle gå dit eller inte för jag kände mig trött, men jag blev sugen och idag blev det bröst och armar. Det kändes riktigt bra idag och jag hoppas på träningsvärk imorgon.




Nu på kvällen testade jag ett intervallpass som mamma testat förut. Så här såg det ut:

5 min gång (50% av maxpuls)
2 min jogg (60 - 70%)
1 min fort (70 - 80 %)
3 min jogg
2 min fort
20 sek spurt (80 - 90%)
3 min jogg
2 min fort
20 sek spurt
2 min jogg
20 sek spurt
3 min jogg
2 min fort
20 sek spurt
3 min jogg
3 min gång

Jag körde 30 sekunder spurt på de flesta och så joggade jag i början istället för att gå. Det var roligt att testa något nytt och tiden gick fort när jag sprang. Det gör oftast det när man springer intervaller.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek