söndag 10 juli 2011

PB på 5 km!

Nu har jag jobbat färdigt för den här helgen och nu är jag ledig i tre dagar, om inte någon blir sjuk för då kommer dom säkert ringa till mig. Det är väl bra på ett sätt. Ringer dom imorgon vill jag nog vara ledig i alla fall.

Kom nyss hem från en springtur och det blev PB på 5 km. 27:27 min, vilket innebär 5:29 min/km. Jag kommer sakta men säkert närmare mitt mål på 5 min/km på 5 km, alltså 25 minuter.

Imorgon är det 10 veckor kvar till tjejmilen och då börjar jag på en träningsprogram inför det. Det är ett program för att kunna springa 1 mil på 50 minuter. Just nu är jag ganska långt ifrån det, men jag vill sätta ribban lite högre.

Snart blir det lite tacos och senare ikväll cheesecake som jag gjorde igår.

(Inte så bra bild, men jag orkade inte stänga fönstret och en dålig bild är bättre än ingen. Kanske?) 

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek