tisdag 30 augusti 2011

Talgoxe och morgonpromenad

 Igår var första dagen i skolan. Det var en ganska meningslös dag. Det enda som var bra med den var att jag/vi fick reda på att jag kan skriva C-uppsatsen med den jag tänkt skriva med. Vi har varit lite oroliga för att vi inte skulle få göra det.


 Idag har jag varit ute på en morgonpromenad och idag var det kallt. 9 grader! Det var i alla fall uppfriskande. Dimmigt var det också.


När jag nästan var hemma hittade jag den här lilla fågeln nästan ute på vägen. Eftersom den inte flög iväg när jag kom tog jag upp den och flyttade på den. Det såg ut som att den hade blivit skadad, för den var röd i ena ögat. Jag satte den under ett träd, så jag ska kolla om den sitter kvar sen.

Halv tio ska jag åka till Örebro. Egentligen skulle jag inte dit idag, men jag måste åka och köpa en bok som vi ska läsa tills på torsdag. Jag ska även passa på att gå lite på stan.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek