fredag 27 februari 2009

Konståkning och stukad fot

Dagen började med ett skridskopass och där fick vi börja med att sätta ihop ett konståkningsprogram två och två. Det var rätt roligt faktiskt. Sen spelade vi rinkbandy. Det var också rätt roligt, förutom att det finns vissa som tar allt för seriöst ibland. Det vi gör på våra lektioner är till för att vi ska lära oss hur vi kan göra när vi är klara, inte för att vi ska visa upp oss och visa att vi är bäst. I och för sig visar man inte att man är bäst om man åker och håller i motståndarnas armar.

När det var klart var det dags för bollektion och efter typ en halvtimme av lektionen vrickade jag foten. Det kändes inte så farligt så jag var med på en gång nästan, men efter en stund kände jag att det inte gick att vara med. När lektionen var slut kunde jag gå som vanligt, fast det gjorde pyttelite ont.

Efter lunchen hade vi första hjälpen-lektion. Först gick han igenom hur man skulle kunna bära/få ut någon om det brinner och då skulle han visa den första på mig. Han lyfte upp mig så att jag låg över hans axel och när han skulle sätta ner mig tänkte jag inte på att jag hade ont i högra foten och satte ner den först och det skulle jag inte ha gjort.

Nu gör det skitont och jag kan typ inte gå på foten och vi har våran sista seriematch imorgon....

Idag ska vi i alla fall äta Ben and Jerrys-glass, Chunky monkey.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek