onsdag 25 februari 2009

Långfärdsskridskor

Idag har vi åkt långfärdsskridskor. Isen var inte direkt perfekt eftersom det har varit plusgrader ett tag nu. Den var väldigt mjuk och på vissa ställen var det till och med vatten. Väldigt mycket vatten. Jag har aldrig åkt förut och först när man ställde sig på skridskorna kändes det väldigt vingligt och det var lite svårt att åka, men jag fick nog in tekniken till slut. Det var skönt att ha stavar i alla fall, för i vattnet gick det typ inte att åka, där fick man staka sig fram. Vi åkte ungefär 1,4 mil. Självklart var det i alla fall en som ramlade i vattnet.

När jag kom hem var det bara att äta och sen åka iväg på träningen, så nu är jag rätt trött.

Nu är det bara en och en halv vecka kvar till Idre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste åka långfärdisar ihop någon gång! :)

Unknown sa...

Ja, det tycker jag absolut att vi ska :)

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek