lördag 30 maj 2009

Fästing och älg

Idag skulle vi åka ut till en badplats vid Hjälmaren, men vi hittade ingen badplats där och sen skulle vi åka vidare till en annan men hittade ingen där heller. Segt. Så vi åkte och la oss vid ett bad inne i stan typ.

Ikväll har vi ätit mycket god pizza från en pizzeria vi aldrig ätit på förut. En ny favorit!

Ännu senare ikväll åkte vi ut i skogen till ett naturreservat och när vi hade gått ca fem minuter hörde vi att knakade, vi gick lite till och såg att det var en älg. Ungefär 15 meter ifrån oss. Rätt coolt. Jag har aldrig sett en älg "på riktigt". Jag har bara sett när jag suttit i en bil eller i på djurparker.

När vi var på hem upptäckte jag att jag hade fått en fästing på benet. Första någonsin för mig. Dom är riktigt äckliga! Vi fick i alla fall bort hela nyss. Dom sitter verkligen hårt. Hela skinnet följde liksom med innan den släpte... Näe, fy!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek