tisdag 26 maj 2009

Skogsdag

Idag har det varit en riktig skogsdag. I morse, 8:15, började vi med att gå ut i skogen och där skulle vi se olika sätt att upptäcka naturen på. Det var rätt roligt, fast det låter kanske lite konstigt om man inte vet vad det innebär och det orkar jag inte förklara. Efter lunchen hade vi orientering vilket jag inte såg fram emot. Först fick vi göra "stjärnorientering". Man ska alltså hitta en kontroll och sen tillbaka till startplatsen och ta en ny karta för att hitta ännu en kontroll. Sen fick vi springa/gå en bana på fyra km. Jag tror inte jag hade klarat det om jag hade gått själv...

När jag kom hem åt vi och sen har Madde varit här och hälsat på. Det var roligt eftersom vi inte har träffats sen i somras nån gång.

Imorgon blir det i alla fall lite sovmorgon!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek