torsdag 14 maj 2009

Orientering

Idag hade jag klockan på mycket tidigare än på länge, 05:35. Det var rätt tungt att kliva upp då. Första lektionen hade vi orientering. Det var rätt roligt faktiskt. Det är bra att vi kommer att börja från grunden. Idag fick vi först ställa ut lite grejer på en fjärdedel av en gympahall och sen skulle vi rita upp det på ett papper i rätt storlek och rätt avstånd. Vi var alltså fyra grupper och varje grupp hade en varsin fjärdedel. Sen fick vi sätta ut små kontroller och byta kartor med varandra och gå de andras banor. Vi fick även lära oss lite karttecken. Sen gick vi ut och hade skolgårdsorientering. Det är som sagt bra att vi börjar lugnt. Hehe.

Jag har kommit på att jag skulle vilja åka utomlands och jobba. Nästa sommar ska jag nog göra det, om jag får något jobb. Jag satt och kollade på lite jobb på hotell där man ska "ta hand" om barnen och så. Det tror jag kan vara roligt. Jag funderar även på att jobba som au pair eller liknande nånstans när jag är klar med idrotten och kanske även pedagogiken. Det är i och för sig två år dit...

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek