fredag 29 maj 2009

Stenbäcken

Igår när jag vaknade kändes det inte allt för kul att tänka på att jag skulle vara ute i skogen tills idag. Det regnade och det såg inte direkt ut som att det skulle kunna spricka upp heller. Det första vi gjorde när vi kom fram var att sätta upp tälten (då regnade det inte så mycket). Sen gjorde vi upp en eld i vindskyddet som fanns där vi var. Vi hade sån tur att vi hade ett tak som gick ut och under där kunde man elda och det fanns en skorsten. Hos de andra var det inget tak framför vindskyddet så de hade mycket svårare att elda.

På kvällen sprack det i alla fall upp och det blev lite ljusare, men det var fortfarande väldigt blött.

Från början skulle vi sova i tält, men jag och fem andra sov i vindskyddet. Jag hade inget liggunderlag så det var väldigt hårt. Men jag tror inte det hade varit så stor skillnad även om jag hade haft det.

När jag vaknade i morse var det sol men fortfarande lite småkallt och fåglarna kvittrade. Det är en rätt så härlig känsla att sova ute faktiskt. Idag har vi mest legat och solat och jag har även tagit mitt första dopp för i år. Det var väldigt uppfriskande.

Nu luktar allting rök och jag har ingen lust att packa upp väskan. Det får nog vänta lite.







Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek