onsdag 17 mars 2010

Massagekursen

Nu är massagekursen slut och jag har inte varit hemma alls på typ tre-fyra dagar känns det som. Kursen började i lördags och höll då på från 9 - 16, efter det gjorde jag inget speciellt. I söndags efter kursen åt jag mat och sen var det bara att åka vidare till Kungsör och spela match, kom hem vid 22 nån gång. I måndags var det först föreläsning från 8:15 - 11 ungefär, sen tränade jag lite gymnastik och nu kan jag mellanhoppet (plinthopp). Det fanns tyvärr inga lärare på skolan som jag kunde visa det för, för dom är i Idre. Sen blev det lite plugg och klockan 17:00 började massagekursen. Igår, tisdag, var det likadant, förutom att jag inte tränade nån gymnastik. Så det har varit långa dagar.

Det har i alla fall varit väldigt roligt med massagekursen. Det var ett väldigt bra upplägg och man lärde sig fort. Igår hade vi ett litet prov. Vi skulle planera en helkroppsmassage på en timme och sen utföra den. Det gick väldigt bra! Nu är det bara att utföra tio helkroppsmassager på två månader och göra en hemtenta. Jag måste även bli klar med anatomin innan jag kan bli diplomerad massör.

Jag måste köpa en massagebänk. Jag tror att jag har hittat en som jag ska köpa, den kostar ca 1700 kr. Det är inte så farligt. Jag ska i alla fall försöka muta mamma lite så hon kan betala.

Idag ska jag inte göra nåt speciellt. Jag ska nog i alla fall och gå en sväng snart, sen plugg och ännu senare blir det träning.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek