onsdag 24 mars 2010

Specialpedagogik

Dom senaste dagarna har jag fått tänka mycket och allt har blivit fel och sen har det blivit rätt och sen fel igen. Men nu känns det som att det har ordnat upp sig.

Det jag pratar om är vad jag ska läsa till hösten. Från början hade jag tänkt läsa pedagogiken i Västerås, men när jag och Elin var till en studievägledare och pratade lite sa dom att dom rekommenderar att man läser klart "ämnena" först. Jag hade tänkt läsa pedagogiken först för att jag inte har bestämt vilket andra ämne jag ska ha än. På en gång efter att vi hade varit och pratat med henne bestämde jag mig för att läsa svenska, egentligen vill jag inte ha något andra ämne alls. Jag tycker inte att svenska är jättekul, men kände att jag inte har nåt annat att välja på.

Igår satt Niklas och läste lite åt mig på nåt han hittade på hemsidan och så hittade han specialpedagogik och det har jag funderat på förut. Så igår blev det en massa funderingar fram och tillbaka vad jag skulle välja, men nu har jag nog bestämt mig. Jag ska välja specialpedagogiken. Jag tror att det är mer intressant än svenskan och att det är nyttigt att veta.

Först när jag sökte på specialpedagogik på studera.nu hittade jag det inte och trodde att det inte fanns i Örebro i alla fall. Så jag fick skicka mail det till en studievägledare igen. Hon sa vad jag skulle söka på och då hittade jag det på en gång.

Nu känns allting mycket bättre!

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek