onsdag 28 mars 2012

Veckans löpningsschema

Idag började jag dagen med löpning och det var samma pass som jag körde i söndags, alltså fartlek. Direkt när jag började springa kände jag att benen inte riktigt ville följa med och var tunga, så det gick lite långsammare än i söndags. Det kan ju inte gå bra varje gång. När jag kom hem åt jag frukost och sen dess har jag legat i soffan helt utslagen. Nu börjar jag bli hungrig igen och funderar på att äta lunch nu, men det känns lite väl tidigt.

När jag börjar dagen med att springa är jag hungrig nästan hela dagen sen. Inte så jättebra kanske, men det är ju ett bevis på att förbränningen kommer igång i alla fall. (Hoppas jag).

Jag och Emelie efter Tjejmilen 2011

Så här ser veckans löpningsschema ut:

Tisdag 25 min jogg – avsluta med sex koordinationslopp.
Torsdag Fartlek: 10 min jogg, följt av 15 min fartväxlingar, 5 min jogg.
Lördag 20 min jogg – avsluta med sex koordinationslopp.
Söndag 40 min jogg (varvat med gångpauser om du inte orkar).


De två första passen är alltså redan avklarade. Dagarna kommer ändras lite den här veckan och jag jag tror inte att jag kommer hinna eller orka med fyra pass den här veckan. Tre ska jag nog orka med eftersom att jag är hemma imorgon. På fredag ska jag först jobba 8-13 och sen börjar flytten. Äntligen! 

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek