torsdag 12 april 2012

Löpning och jobb

Igår jobbade jag på en skola som ligger ungefär 500 meter härifrån och jag hade 6:or, 7:or och 8:or. Det gick rätt bra förutom att det är så många som inte vill vara med på idrotten. Deras lärare hade bestämt att dom skulle köra skeppsbrott, vilket jag inte hade gjort första gången med en klass om jag hade fått välja.

Halv fem var det dags för första crossfitpasset och det var så sjukt roligt och jobbigt. Vi började med lite uppvärmning, bl.a. sidohopp, höga knän och sparka bakåt. Sen fick vi testa på thrusters för att testa vilken vikt vi skulle ligga på och efter det köra thrusters 5x4. Efter det var det dags för själva passet:

12 min
Thrusters 8
Chins 8
Burpees 4

Jag hann 7 rundor plus thrusters och 5 chins. Idag har jag träningsvärk i axlar och rygg, men benen känns helt okej.


Idag har jag också jobbat och idag hade jag 4:or och 5:or och det känns så mycket mer rätt för mig. När jag kom hem la jag mig i soffan och vilade en stund och satte igång en tvättmaskin. Strax före fem stack jag ut och sprang och idag skulle jag enligt schemat spring så här: Torsdag Progressiv löpning 10 min jogg, stegra sen långsamt farten gradvis under fem min, behåll den i fem min till, jogga 10 min. 



Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek