fredag 23 januari 2009

Andra ämnet?

I morse blev det tidigt igen. 06:30 ungefär. Först var det lite information om examinationerna och sånt och så fick vi veta i vilka grupper vi ska vara då. Inget individuellt i första delkursen. Det känns rätt skönt. Sen var det dags för "boll 1". Vi fick se lite hur man planerar en lektion, som jag har gjort ett antal gånger förut och så fick vi hålla på med en massa olika bollövningar. Rätt roligt. :)
Bra mycket roligare än vad dom som ska bli svenskalärare har i alla fall. De ska lära sig alla ordklasser (hur många det är vet jag inte riktigt). Plus att de ska sitta och analysera ord och en massa sånt. Det känns inte som att jag kommer orka bli svenskalärare, som andra ämne.. Så nu måste jag komma på nåt annat, vilket jag inte har en aning om. Jag är inte speciellt bra på matte och absolut inte engelska. Jaja, det är ett tag kvar dit.

Imorgon är det en speciell dag :)

1 kommentar:

Emelie sa...

De är 9 stycken om jag inte har fel. ;) Dessutom tror jag att jag kan dom, de är inte svåra. Du behöver inte ge upp hoppet.

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek