tisdag 20 januari 2009

En aktiv dag

Igår spelade jag match och äntligen var det vi som låg under och vände. Vi vann med 4-3 och jag gjorde ett mål. :)

I morse var det en tidig morgon. Klev upp ungefär 06:15 och klockan 7 kom dom och hämtade mig. Först hade vi en föreläsning. Det är sån stor skillnad på dom här föreläsningarna och dom på pedagogiken. Man kan nog inte riktigt kalla det vi har nu som föreläsningar, det är mer som vanliga lektioner fast vi är ca 60 st i ett klassrum. Idag var det typ om precis samma saker som vi gick igenom på gymnasiet. Det är rätt skönt att man känner igen vissa saker i alla fall.

Vi har även åkt skridskor idag. Det var roligt. Det var väldigt många som inte kunde göra "hockeystopp". Läraren sa att dom som kände sig säker på det skulle åka fram och ställa sig och det gjorde jag och sen fick vi en varsin liten grupp som vi skulle visa hur man ska göra. Det är rätt svårt att förklara hur man ska göra för nån som typ aldrig har åkt skridskor. De flesta är för raka i benen och då vågar dom inte ta i för att de är rädda att ramla.

När skridskorna var klara var det dags för lek. Vi fick leka en massa olika lekar. Rätt roligt. Fast jag fick ont i mitt lår som jag gjorde illa på matchen i fredags (tror jag).

Idag har jag beställt böcker. Känns tungt. :p

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek