lördag 6 juni 2009

SJ

Gårdagens tågresa blev inte alls speciellt skön eller rolig. Först var det väldigt tungt att bära packningen till stationen. När jag kom dit stod det att tåget var fem minuter försenat tills det skulle komma (tåget står där i tio minuter och går sedan tillbaka, Arboga är slutstationen), sen stod det att det skulle gå fem minuter sent och till slut säger de i högtalarna att tåget är inställt. Kul.

Det skulle då komma en buss från Kungsör (där tåget blev inställt ifrån), men jag bestämde mig för att ta ett annat tåg som också går till Stockholm. Den resan gick bra tills vi nästan var framme i Bålsta. Då säger dom at dom bara kan köra 30 km/h för "avsyning av spåren. Vad är det för idiot som kommer på att de ska göra det på en fredag när det är mest folk som åker? När vi nästan var framme i Stockholm sa dom att spåret var trasigt istället. De säger olika saker hela tiden, det känns som att de inte vet varför ibland. Om spåret skulle vara trasigt borde det väl inte vara det så långt? Resan från Arboga till Stockholm tog en timme längre + den tid jag fick vänta på det andra tåget som var ca 40 minuter.

När jag kom fram till Stockholm gick jag till tåget jag skulle byta till (som jag egentligen skulle ha åkt medför två timmar sen) och frågade en tant där om det bara var att gå in och sätta sig. Hon svarade surt: "Näe, det kan du ju inte göra". Hon skickade vidare mig till en annan tant och så fick jag en ledig plats.

Hela resan tog sex timmar istället för fyra. Ingen rolig fredag förutom att jag fick sommarlov.

Idag ska jag städa mitt rum och åka till Team Sportia för att köpa nya springskor.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek