onsdag 9 mars 2011

Ska inte du ha någon mat?

Idag var det alltså första dagen på VFU:n. Det känns helt rätt att vara i skolmiljöer och jag ångrar absolut inte mitt val av utbildning. Jag ångrar heller inte att jag ändrade mig och bytte till yngre åldrar för det känns verkligen som att jag passar in där. Fast jag vill helst till en början bara vara idrottslärare, men det är ju bara önskningar.

Barn säger så roliga saker hela tiden. Jag har fått tusen frågor om allting och när vi skulle äta lunch och jag stod och tog grönsaker sa en kille: Ska inte du ha någon mat? Jag hade då lassat på lite mer än halva tallriken med grönsaker och han tyckte väl att det såg ut som att jag inte skulle få plats med någon mat. Det fick jag i alla fall. En annan sak som är bra på den här skolan är att det är bra mat och att jag får äta den gratis.

Jag tror verkligen att dom är fem veckorna kommer att bli bra!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek