onsdag 7 september 2011

Kantareller!

Igår kväll åkte jag och Niklas ut i skogen och gick och hade matsäck med oss. Det var lite småläskigt eftersom det började bli mörkt. Jag hoppades på att jag kanske kunde hitta lite kantareller och när vi var på väg tillbaka till bilen gick jag in i skogen på ren chansning och vad ser jag inte en bit in? Jo, en gul, lysande kantarell! Det fanns tyvärr inte speciellt många, men jag hittade i alla fall några fler på vägen tillbaka. Nu har jag precis ätit frukost och gissa vad jag åt? Smörstekta kantareller på macka! Det luktar så gott och smakar så gott. Jag måste försöka komma ihåg vart vi var igår så jag kan hitta dit igen.


I morse blev det ingen morgonpromenad. Det öste verkligen ner då. Istället blev det en dryg timmes städning. Det blir nog en promenad senare idag och gym blir det också!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek