tisdag 28 oktober 2008

Bra och dåligt

I morse fick jag ett sms av Elin, hennes tåg från Eskilstuna var försenat. Jag gick in på SJ:s hemsida och såg då att mitt tåg också var försenat. Det var signalfel, igen, i Stockholm. Det har varit det några gånger på kort tid. Det känns som att dom borde uppdatera sig lite. Tåget från Eskilstuna ersattes med buss, den skulle egentligen gå direkt till Örebro, men det var en man som skulle kliva av här i Arboga. Det var tur för mig, annars hade jag fått vänta tidigast till 11:45, det skulle egentligen ha gått 10:41, och då hade jag inte hunnit gå på Team Sportia.

På Team Sportia köpte jag nya skor, en tröja och strumpor. Jag hoppas att skorna blir bra. Jag skulle vilja prova springa i dom, men jag kan inte dirket springa här i lägenheten. Hehe. Jag kanske får ta och springa lite i trappan.

När vi var klar på Team Sportia tog vi bussen till universitetet, där vi hade en föreläsning kl. 13:00 - 14:30. Den var väldigt intressant, en av dom bästa föreläsningarna hittills. Hon pratade urifrån saker som hon hade varit med om själv och då blir det alltid mycket bättre. Föreläsningen som började kl. 15:00 var inte alls lika bra. Han sa bara det han hade skrivit i sitt bildspel, han verkade inte riktigt veta vad han pratade om. Jag och Elin orkade inte lyssna på hela, så vi gick vid 15:30 och hann med tåget som gick vid 16:00. Skönt att komma hem i tid.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek