onsdag 1 oktober 2008

Skoljuridik

Idag har jag haft den tråkigaste och, kanske, den mest meningslösa föreläsning hittills. Den handlade om skoljuridik, vilket i sig är ganska viktigt, men det var bara tråkigt att lyssna på. Först gick han igenom en massa internetsidor vi kunde hitta bra saker om skoljuridik på, det hade vi nog kunnat hitta själva, ja, och sen var det en massa mer som jag inte kommer ihåg nu riktigt. Hehe.

Tills på fredag ska vi hitta på ett fall, som kan hända i skolan, alltså om någon lärare t.ex. bryter mot lagen, och sedan ska vi komma på hur man kan gå vidare med fallet. Egentligen skulle vi ha jämfört en massa texter, men vår seminareledare ändrade uppgiften. Det tycker jag var väldigt bra.

Idag har jag tränat. Det är så roligt! Tränarna verkar nöjda i alla fall. "Om du ska bli bättre för varje träning vet jag inte vart det ska sluta". Haha. Det är klart att det blir bättre nu i början när jag inte har hållit en klubba sen i maj nån gång. Han hoppas i alla fall att jag skulle vara spelklar tills nästa helg och det hoppas jag också.

Jag måste bara säga att jag saknar faktiskt Hertsjö, det var riktigt roligt att spela där. Hade gärnat fortsatt där, men jag hoppas att det var värt att flytta. Det tror jag nog. Om jag vill bli bra och spela i något bättre lag är det nog bättre att spela här. :)

1 kommentar:

Niklas sa...

Sen kan det ju vara bra att flytta av andra orsaker...

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek