fredag 24 februari 2012

Första jobbdagen

I morse åkte jag med Niklas till Västerås för att äntligen få jobba lite. Jag var lite nervös, men läraren som jag skulle vara vikarie för ringde igår och berättade lite vad jag skulle göra och hur det skulle gå till. Det minskade nervositeten lite. Det blev ändå inte riktigt som hon sa. Det är två lärare som delar på två klasser, 40 elever, hälften har slöjd på morgonen och den andra hälften efter rasten. Det var från början meningen att jag skulle ha en fjärdedel och ha matte, men läraren som jobbade idag tyckte att jag skulle få lära känna klassen lite först. Det kändes ungefär som att jag hade praktik, fast jag fick betalt. Det var i alla fall väldigt roligt och det verkar som att jag kommer få vara där fler gånger!

Jag har varit lite halvsjuk dom senaste dagarna vilket har resulterat i vilodagar och därför har min bloggmotivation inte varit riktigt på topp. Men imorgon hoppas jag på att kunna gå till gymmet igen!

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek