söndag 8 juni 2008

Balen

Jag klev upp ungefär 9, åt frukost och ringde till mamma för vi skulle åka och köpa lösnaglar. Det gick faktiskt oväntat lätt att sätta på dom, jag brukar inte vara allt för bra på sånt. Vid 12 åkte jag hem till Madde, hennes mamma skulle fixa håret på mig. Jag hade inte förväntat mig så jättemycket, men jag blev sjukt nöjd. När håret och sminkningen var klar åkte jag hem och fixade klart resten, alltså ta på mig klänningen och skorna. Mina fötter hade svällt för att det har varit så varmt, så jag kunde inte spänna skorna. Mamma var tvungen att göra nya hål för att jag skulle kunna ha dom. Det var inte allt för kul. När det var klart knäppte vi lite kort innan vi for iväg till Madde igen.
Vid 16:00 kom han som skulle köra oss till balen. Det var en BMW M3:a. Det gick rätt fort till Kilafors och när vi kom fram blev vi lite nervösa innan vi skulle kliva ur. Det var inte så farligt som vi trodde att det skulle vara.

Det var en lyckad kväll om man bortser från mina fötter. Jag har nog aldrig haft så ont där. Jag gick barfota halva kvällen ungefär. Maten var väldigt god i alla fall. Även om servitriserne var lite klantiga. De spillde vitt vin på Anki och rött vin på min rygg. Tur för dom att det inte kom på klänningen.

Det finns fler bilder från hela veckan på bilddagboken.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek