tisdag 24 juni 2008

Synförändring

Där jag har varit dom två senaste dagarna på jobbet har nog varit bäst. Det är lite friskare pensionärer. De behöver inte riktigt lika mycket hjälp. Plus att det är lite roligare personal på den sidan. Nu är det två till som sagt att jag är lik Sofia, så det måste verkligen vara nånting.

Idag har jag varit till Synsam på kontroll. Det gick inte allt för bra. Jag har fått typ nåt "skavsår" på hornhinnan, så jag måste vara utan linser tills på fredag. Jobbigt. Men det är väl bara att vänja sig vid glasögonen. Jag funderar på att köpa nya. Synen hade ändrats lite också. Jag har haft -1,75 på båda ögonen väldigt länge och nu var det -1,5 på höger och 2,0 på vänster. Det var lite konstigt. Det kanske är den andra optikern som varit lite lat. Hehe.

Idag fick jag min Winnerbäck-tröja som jag har beställt. :)


Nu på kvällen har jag varit och avslutat mitt Faxe-kort. Jag kommer inte gå dit nånting nu på sommaren, så det känns lite onödigt att ha det kvar. När jag hade gjort det åkte jag hem och duschade och sen blev det Allsång på Skansen. Miss Li var med. Hon är bra. Christer Sjögren var också med, han är inte riktigt lika bra. Jag klarar inte av att titta på honom ens. Ta bort honom! Hehe. Och efter det blev det Morden i Midsomer och nu sitter jag här. Snart ska jag nog spela lite Rollercoaster Tycoon.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek