söndag 8 juni 2008

Student

Nu är allt slut. Det känns lite konstigt.

I torsdags var jag nervös hela dagen nästan. Jag klev upp kl. 05:15, jag sov hos Niklas och var tvungen att gå hem och byta om. När jag var klar åkte jag till Madde som skulle hjälpa mig att fixa håret lite. Sen gick vi ner till Strykjärnsparken på champagnefrukost.


När den var klar gick vi upp till klassrummet och sedan vidare till kyrkan. Jag fick stipendium, jag har inte riktigt förstått varför. Det var någon som sa att det var alla mina lärare som kommit överens om det, men jag är inte säker. När kyrkan var klar var det dags för mat. Det var riktigt gott, för då var nästan alla dödshungriga. Det var någon pastasallad. Sen var det dags att gå ut på trappan. Då var jag riktigt nervös, men det släppte nästan lika fort när vi kom ut på trappan. Det var i alla fall en härlig känsla.

När alla klasser hade gått ut, som tog ungefär en timme, var det dags att gå runt stan. Det var ganska jobbigt för det var så varmt. Fast det var nog ändå jobbigast att stå och vänta på alla klasser som skulle gå ut, eftersom vi var först ut.

När paraden var klar var det dags att gå upp i klassrummet och få betygen och säga hejdå till lärarna. Sen gick jag hem och för att äta och öppna presenter. Jag fick pengar, smycken och en massa blommor då. Tack för presenterna! :)

På kvällen träffades min klass i Gurkparken. Det var trevligt, men vi satt inte där så jättelänge. Efter ett tag kom Niklas dit och lite senare ändå träffade vi Emelie. Vi hade en väldigt trevlig kväll måste jag säga.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek