torsdag 19 juni 2008

Brandutbildning

Igår kväll när jag skulle sova tänkte jag på om jag skulle bli själv på brandutbildningen. Det blev nästan så. Vi var två stycken. Först fick vi kolla på ett bildspel och några filmer. Lite segt. Sen fick vi gå ut och släcka en "människa" med en filt och nånting med gasol. Vi fick även prova en brandpost. Efter det fick vi låtsas att det brann i ett rum. Där låg det en människa och sov som vi skulle släpa ut med hjälp av madrassen och ett brandlakan. Brandlakanet ligger tydligen under madrassen. Det hade jag ingen aning om. Eftersom vi bara var två så gick allting fort så vi fick sluta två timmar tidigare. Det var riktigt skönt. Jag ska nog sova en stund snart.

Dom här två veckorna som jag har jobbat nu har jag hört typ 5-6 gånger att jag är lika min syster, Sofia. "Har du en syster som heter Sofia?", "Är du släkt med någon som heter Sofia Leek?" osv. När jag säger "ja" har de flesta sagt: "Det syna". Så jag är antagligen ganska lik henne, även fast vi bara är halvsyskon. Idag på brandutbildningen var det någon som hade varit godman åt Andreas, min storebror, och någon som hade jobbat med Elisabeth, deras mamma. Alla verkar känna till Leekarna. Hehe.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek