tisdag 17 juni 2008

Trött efter två dagars jobb

Nu är jag äntligen hemma efter två dagars jobb. Jag är riktigt trött nu måste jag säga. I morse klev jag upp halv sex, började sju, och igår slutade jag kvart i tio. Så jag har inte sovit allt för mycket i natt.

Dom här två dagarna har jag varit på en avdelning med dementa. Det är lite roligare än där det var förståndshandikappade pensionärer. Det är en tant som går runt, runt hela dagarna. Det måste vara riktigt jobbigt, att aldrig kunna slappna av riktigt. Idag har jag även varit på lyftteknik, alltså hur man använder olika lyftar och selar. Både från liggande till sittande och sittande till stående. Det är ganska mycket att lära sig, men det ska nog gå.
Den här används till från sittande till stående
Den här används till från liggande till sittande

Imorgon ska jag på sista arbetstekniken och på torsdag är det brandutbildning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ni träffades väl när vi gick tillsammans?

Jo, man kan ju aldrig veta.

//Karin

Unknown sa...

Japp, det blev vi :)

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek