torsdag 3 april 2008

Jobbigt att välja

Nu har jag hittat en sån där KY-utbildning som jag skulle kunna tänka mig också, "Friskvård & Hälsoutveckling". Det här får man t.ex. göra:
* Kost rådgivning , Samtalsmetodik, Coaching, Styrketräningsinstruktör
* Personlig tränarutbildning
* Hälsoprofilbedömning med testledarutbildning, Egen entreprenörskap med marknadsföring och säljteknik,
* Ledarskap med fokus på projektledning, Friskvårdsekonomi
* Hjärt & Lungräddning, Strukturerat arbetsmiljö arbete

*Lärande i arbete (praktik) sammanlagt 27 veckor på företag eller organisation

Det låter så roligt. När man är klar med den där verkar det som att man kan bli massa olika saker. Jag måste i alla fall bestämma mig snart.

Imorgon ska jag som sagt till syon, som ska hjälpa mig att söka olika saker. Jag måste läsa HiA om jag ska bli idrottslärare i Gävle också. Får se om ja får läsa det på CFL, annars får jag i alla fall inte gå i Gävle. Jäkla töntigt att lägga till historia. Det har det inte varit förut. Vad ska man med historia till som idrottslärare? Det förstår inte jag.

Det där andra som jag har hittat är i Uppsala och börjar inte förrän i Januari. Det skulle kanske vara skönt att jobba lite innan jag börjar gå i skolan igen. Vi får se hur det blir.

Idag skulle vi ha varit ute i skogen med Bf, men det finns såna veklingar i min klass. Till slut var vi bara fem stycken som skulle gå ut och då blev det inget. Det blev i alla fall en promenad på en timme. Det var skönt. Så idag har jag gått ca 1 timme och 20 minuter. :) Det är bra för min och Niklas tävling också. Haha. Vi ska tävla om vem som kan gå ner fem kilo först, eller något liknande. Jag kommer nog att vinna det där. ;)

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek