söndag 7 december 2008

Vinst!

Jag hade som sagt haft en positiv känsla inför matchen hela dagen och den visade sig ha rätt. Det var så roligt att spela. När första perioden var slut stod det 2-1. Efter fem minuter in i andra tog dom ikapp till 2-2, vilket kändes lite tungt. Vi fortsatte att kämpa på och i nionde minuten gjorde jag mål på frislag från vänstra hörnet. Det var riktigt skönt. Rätt upp i bortre krysset. Efter några sekunder gjorde vi även 4-2. Innan perioden var slut hade dom tagit ikapp igen, 4-4. 50 sekunder in i tredje perioden gjorde vi 5-4, men dom tog återigen ikapp, 5-5. Efter ett tag fick dom två utvisningar på rad nästan och i andra utvisningen gjorde jag 6-5 och när det var sex sekunder kvar gjorde vi även 7-5.

Det var en riktigt rolig match! :)

Nu ska vi fika, pepparkakor och muffins. :)

2 kommentarer:

Emelie sa...

Din lilla målspruta. ;)

Unknown sa...

Haha. Nja, det vet jag inte om jag kan påstå. Har gjort tre mål i år. :p

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek