tisdag 9 december 2008

Pengar, pengar, pengar

Oj, vad det kommer att gå åt pengar nästa termin. Det är egentligen rätt sjukt att dom kan kräva att man måste lägga ut så mycket. Fast jag ser fram emot nästa termin väldigt mycket. Först kommer vi att åka skridskor och vecka elva åker vi till Idre i en vecka. Tyvärr får vi inte åka snowboard då, vi måste åka skidor. Jag har inte åkt skidor på väldigt länge, så jag ska nog åka en gång under julen i alla fall. I Idre ska vi även åka längdskidor och gå på nån fjälltur och då är det speciella skidor. Vi blir bjuden på resan och på liftkorten, men sen måste vi betala själva stugan och utrustningen vi ska ha. Stugan kommer kosta ungefär 1200 kr....

Ja, där rök i alla fall mina julklapps- och födelsedagspengar. Tråkigt, men det är kanske så det får bli.

Idag har vi haft en lång dag i Örebro. Jag klev upp ungefär sex och tog tåget som gick tjugo över sju. Föreläsningen började halv nio och var inte speciellt bra. Två tråkiga gubbar som pratade. Den ena stod vi talarstolen exakt hela tiden, han verkade inte speciellt bekväm i att prata inför folk. Den andra var lite bättre, fast han hade en röst som man blev trött av. Så sista halvtimmen gick mest åt till att försöka hålla ögonen öppna.

Sen hade vi "hål" från tio till halv två. Då åt vi, fixade lite inför seminariet och hade allmänt roligt. Seminariet var inte speciellt ansträngande. Han, seminarieledaren, frågade vad vi hade fått fram och sen pratade han mest. Vi fixade även så att vi inte behöver åka dit på fredag och nästa torsdag (eller var det fredag, kommer inte ihåg). Så nu är det bara två dagar kvar som jag behöver åka till Örebro, vilket är väldigt skönt.

När seminariet var slut var det, som sagt, information om vårterminen och där fick vi reda på vilka kurser som kommer, utrustning och vad vi ha för färdighetskunskaper. Då känns helt klart orienteringen värst... och dansen lite. Jag har inte direkt världens bästa koordination, men det löser sig nog.

Nu ska jag försöka skriva uppgiften vi hade om VFU:n.

1 kommentar:

Emelie sa...

På tal om ingenting. Kan inte du skicka snygga balbilder som du har på mig och dig och andra som vi känner?

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek