tisdag 10 maj 2011

Dukan

Har nyss suttit och läst 46 sidor om Dukan. Det är en slags diet som inte går ut på att man ska gå ner så snabbt som möjligt utan att man ska ändra sin livsstil. Jag är väldigt sugen på att testa detta och tror nog att jag kommer göra det om typ två veckor. Till en början (1-10 dagar, beroende på hur mycket man vill gå ner) äter man bara protein för att sedan gå över till att lägga till grönsaker, men du ska fortfarande ha några dagar i veckan där du äter bara protein. Sedan kommer en konsolideringsfas, där du får lägga till stärkelse och ha en - två festmåltider/vecka. Till slut kommer stabiliseringsfasen och där finns det inga instruktioner på hur du ska göra. Det enda kravet är att du ska ha en dag per vecka som du enbart äter protein.

Jag känner verkligen att detta skulle passa mig och jag tycker att det skulle vara roligt att testa.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek