torsdag 26 maj 2011

Gym och Dukan-bröd

Snart bär det av till gymmet och idag blir det ett riktigt pass. Har inte kört ett "riktigt" pass på ca två veckor tror jag, så det ska bli skönt.

Nu på morgonen har jag bakat Dukan-bröd och det blev väldigt gott måste jag säga.

4 bitar (ät max två under Cruisefasen
  • 2 msk fiberhusk
  • 4 msk havrekli
  • 2 msk kesella 1%
  • 2 ägg
  • 1 nypa salt
  • 1 msk sötningsmedel
  • 1/2 tsk bakpulver




Blanda alla ingredienser till en jämn smet. Häll smeten i en mikrosäkerform och täck den med plastfolie. Gör några hål och sätt i den i mikron på full effekt i ca 5 minuter. Låt brödet sedan svalna lite och skär det sedan i fyra bitar. Gott att rostas innan ätning!

    Jag hade även i 1 msk linfrön och 1 msk psylliumfrön.

    Nu är det dags att byta om och dra till gymmet!

    2 kommentarer:

    Emelie sa...

    Cruisefasen?

    Unknown sa...

    Jag orkar inte förklara det skrivandes. Vi kan ta det sen, om det är den Emelie jag tror att det är. :)

    Follow this blog with bloglovin

    Follow Ida Leek