söndag 15 maj 2011

Styrkeprogram

Idag har jag testat att börja köra ett styrkeprogram med Adidas miCoach också. Det kändes roligt att testa något nytt och det var en del nya övningar. Det blir jute lite variation mot för den vanliga träningen. Detta program håller på i tre veckor och det är tre pass i veckan. Idag så passet ut så här:

5 min Pillar Preparation - Lite olika övningar för att bli varm

5 min Movement Preparation - Lite fler övningar för att bli varm

Ca 30-35 min styrketräning

Bänkpress med hantlar

Armhävningar med "hopp"

Latsdrag (det står att man antingen kan använda stång eller handtag)

Kasta medicinboll över huvudet (tyvärr finns det ingen medicinboll på gymmet, men jag körde med en fitnessboll. Det blir inte alls samma sak, men jag kom på efteråt att jag kan kör med en viktskiva istället)

Bröstflye

Shoulder horizontal extension (Se bild)

Pull down - Standing Straight Arm Cable
Typ latsdrag fast stående.

Curl to overhead press - Hittar ingen bra bild, men man har två hantlar som man startar med vid bröstet ungefär. Medan du lyfter upp den ena ovanför huvudet tar du ner den andra, sedan tillbaka till utgångsläget och upp med andra armen och ner med den du lyfte först osv.

Reverse Crunch


Jag ska i alla fall köra på det här programmet i tre veckor nu och se om det känns någon skillnad.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow Ida Leek